Islam is the way of my Life

Thursday, May 7, 2009


Asalammualaikum..

Lama benar blog ini suram tanpa pengisian yang baru..kali ini, aku nak coretkan sedikit ceritaku dengan sahabat-sahabat..

Tiga tahun di UKM berlalu begitu pantas sekali..aku betul-betul sedih , tak lama lagi aku akan meninggalkan bumi bertuah ini..banyak pahit manis aku disini..tp enjoy duk di alam universiti ni..berbeza benar dengan zaman skolah dulu..

Banyak knangan aku ngan sahabat2..Ingat lagi, time mula2 sampai kat UKM..aku dpt rumate ngan budak klantan, Mas nama dia, bdk kejuruteraan..dialah org pertama yang aku knl..hehe..mggu 3M lak, satu minggu orientasi yg pling best bg aku, aku jg diasingkn atr bdk2 1 kos..kos aku ada 3 org je kt kolej time 3M tu..aku, Izah ngn Nordin..mcm x caye je aku boleh jadi best friend dengan Izah hgga skrg...ehehe

Lama kelamaan aku mkin dpt ramai kwn, ni kawan baik aku kt kolej...(Izah, tie, sya, sarah, mas, intan, yatie, sarina, k.fedy, k.yus, dila, asma, adeq)..huhu..thanks to be my friend..slalu jgk aku mkn sma2 ngn diorg, klu ari mggu pnuhlah kt dpn tv..

Sejak akhir-akhir ni aku juga mkin rapat ngn bdk2 arab..best betul duk sx ngn diorang..ingt lagi saat-saat g Cameron ngn Sg. Tekala.. Waktu g Sg. Tekala..Ktorg konvoi 3 buah kete, smpi je kt sn, ktorg trus terjun kt dlm sg..gelak ketawa bersama-sama, meriah sungguh suasana waktu tu.. selepas keletihan, ktorg santai kt atas batu tuk mkn tghari..fuh..mmg best saat-saat itu ..pas abeh aktv. kt sg. Tekala.. ktorg ronda-ronda plak kt Putrajaya.. x pkir langsung psl tesis ngn exam time 2..padahal mggu dpnnya dh nk final exam…ish3

Ingat lagi masa jogging kat Tasik Cempaka (aku, aisyah, zana, ngn yani).. slps ari tu, aku, zana ngn aisyah makin rapat..btullah riadah ni bleh mengeratkan siratulrahim..hehe

Tak lupa gak wat kawan-kawan TAHAP, mlm last kte jmpa sem ni kt kdi mkn area nk g putrajaya..best tul mlm tu..pas mkn mlm trus main bowling .. pas main bowling, Zainul blanja kte sume..hehe..bnyk duit dia..x sangka batch kita ramai yang masuk UKM..16 org sumenya.. ( Wan aina (best Friend), k.Na, odah, Jie, Huda, Kema Harith, Kema Pojie, Emy, Kama, Aisyah, Shikin, Za, Zainul n Aiman)..Moga ukhuwah kita berkekalan..

Walaupn bnyk kngn yg best kt UKM..Tesis selalu menyerabutkan kepala ni..kadang-kadang tension dibuatnya..pada ( Izah, Yana, Farhah, n Najib)..yg sama ayahanda ngan aku..moga kte dpt siapkan tesis dgn smpurna..amin

Wat sume kawan-kawan aku, bnyk lg x sbut ni.., Apapun, thanks sume…Moga kalian berjaya dlm apa jua bidang yng diceburi..

No comments: